Pagina's

donderdag 23 mei 2013

Een patchwork/quilt kussen..

Gisteravond heb ik gezellig met mijn vriendinnetje Nynke gefreubeld.
Ik wilde eigenlijk de tasjes gaan maken die zij ook op haar blog heeft staan.
Maar nee dat stond Nynke niet toe!
We (of eigenlijk ik) hebben namelijk een to-do lijstje. En denk maar niet dat ik iets mocht doen wat niet op het to-do lijstje stond.
En eerlijk is eerlijk, als Nynke er niet was geweest was mijn lijst W.I.P.-jes veel langer geweest dan hij nu is..

Vorig jaar hebben we samen een patchwork/quilt workshop gevolgd bij Aljona. Aljona Terzi heeft een leuke Mode- en Quiltstoffenwinkel in Schagen.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat dat quilten niet helemaal mijn ding is.. Ik vind het ontzettend leuk maar de projecten duren mij te lang en zijn te groot.
Eind 2012 hebben wij een grote verbouwing gehad en eigenlijk wilde ik nu mijn huis verder leuk met eigengemaakte dingen aankleden. Er ligt al een geruime tijd een grote quilt top klaar voor bij onze grote hoekbank. De bank is prachtig maar antracietgrijs en dat is toch wel wat donker. Een mooi quilt hierop zou erg leuk staan. Maar dat project staat dus ook op mijn to-do lijstje.

Bij deze quilt had ik ook een kussenhoes in gedachten. Hiervan lag de bovenkant ook al een tijdje klaar. Deze heb ik dus gisteravond af gemaakt.
 
Stiekem heb ik vandaag nog wat leuke stofjes gekocht, terwijl ik daar natuurlijk ook nog genoeg van heb liggen voor een vlaggenlijn voor weer een nieuwe baby en mijn oudste dochter zeurt ook al heel lang om een eigen exemplaar. Deze zal ik dit morgen en/of vanavond afmaken. En die showen we dan natuurlijk hier ook weer even.
 
Ook ga ik binnenkort mijn eerste snailmail op de bus doen naar Mirjam van Creatieve uitspattingen en meer. Dit vind ik heel spannend, wat maak je voor iemand die je niet kent en die zelf zulke mooie dingen maakt.  

3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuk kussen! Ik ben zelf bezig met een quilt/lapjesdeken en het is inderdaad erg veel werk... Meer dan ik gehoopt had. Ik ben benieuwd hoe jouw quilt wordt!

    Morgen gaat er ook een pakketje richting jou. En ik vind het ook erg spannend wat jij daarvan vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi en zoo knap gemaakt!
    Snailmailen is zoooo leuk, en met Mirjam is het helemaal leuk. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet teveel 'reklame' maken voor mij hoor :( Ik ben toch niet zó streng? Maar hij is wel mooi geworden, van de week die top maar eens op de grond plakken he? :)
    Xje

    BeantwoordenVerwijderen